13 marraskuuta, 2013

Haaste

Sain haasteen Punaisen linnan prinsessa-blogin Johannalta. Pitääpä kokeilla että mitä tästä tulee.. :)

•••

Säännöt:

• kiitä haastajaa
• jokaisen haastetun pitää kertoa 11 faktaa itsestään
• haastetun pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen
• haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
• heidän pitää valita 11 bloggaajaa
• sinun pitää kertoa ketä olet haastanut
• ei takaisin haastamista

•••

11 faktaa minusta:

1. Rakastan musiikkia. Oon ollut musiikkiluokalla, ja soitin melkein 6 vuotta viulua. Lisäksi oon käynyt laulutunneilla ja osaan soittaa myös mm. pianoa ja kitaraa. Harmittaa, että murrosiän alkaessa jätin kaikki harrastukset.. :/

2. Lähes kaikki vihannekset ja kasvikset oksettaa mua, en siis noudata ruokaympyrää muuten kuin Elean lautasella. Oon yrittänyt tottua syömään edes jotain, sillä haluaisin näyttää Elealle hyvää esimerkkiä terveellisen ruoan suhteen, mutta jos maku on mun mielestä edes jotenkin syömäkelpoinen, niin koostumus saa lähes kyyneleet mun silmiin.  Tähän mennessä "tykkään" jo kurkusta, jäävuorisalaatista, kasvissosekeitosta ja kaalista..

3. Olen "kaikkimulleheti"-ihminen. Kun saan jotain päähäni, niin sen ois tapahduttava välittömästi. Jos niin ei käy, niin puhun, mietin ja haaveilen siitä jatkuvasti. (Btw. Olohuoneessa on uusi maali ja uudet huonekalut tilauksessa.. ;))

4. Oon vähän laiska. Valitan kun kaikki on tekemättä, mutta harvoin myöskään vaivaudun ite niitä tekemään. Onneks oon siivouksen kanssa oppinut nyt pärjämään, mutta esimerkkinä ihan vaikka että meillä on postilaatikko tien toisella puolella, n. 10 metrin päässä autosta jonne kuljen monta kertaa päivässä, mutta posti haetaan n. 1-2 viikon välein koska en jaksa lajitella laskuja ja mainoksia. "Ei mainoksia"-lappu on ollut haaveissa jo vuoden verran, mutta toistaiseksi vasta haaveissa.

5. Rakastan kirpputoreja. Ennen ei tullut lähes koskaan käytyä, mutta Elean raskausaikana äitiysloman alkaessa alkoi olla aikaa kierrellä ja tutustua niihin. Paljon oon tehnyt hyviä löytöjä, ja aion tehdä vastaisuudessakin. Käydään Elean kanssa kiertämässä 1-2 kertaa viikossa tuo lähin kirppis (ja mun mielestä paras täällä). Se on tosi kivaa ajanvietettä, ja useimmiten jotain tarttuu mukaankin. Harmittaa kun täällä on niitä niin vähän tai niin pieniä, että oikeestaan käydään vaan tuolla yhdellä..

6. En osaa käyttää rahaa. Nyt oon päättänyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja koittaa pikkusen kattoo mihin laitan aina kaiken.

7. Rakastan kiinalaista ruokaa. Pari vuotta sitten (?) tuli kokeiltua ensimmäisen kerran, ja rakastuin aivan täysin. Nyt on vähän ruvennut villitys rauhoittumaan kun Elealle pitää olla joka päivä laittamassa ruoka kotona, mutta vielä imetys/soseaikana käytiin paikallisessa kiinalaisessa ravintolassa lounaalla 1-2 kertaa viikossa.

8. Vihaan vaatteiden ostamista. Ärsyttää kun en koskaan löydä sellasia vaatteita kun haluaisin, ja jos löydänkin niin viimestään päällä ne näyttää tyhmältä tai menee ekan pesun jälkeen rikki. Vihaan myös sovittamista ja sitä, miten paljon vaatteet maksaa. (Elealle ostelen sitten senkin edestä.. :D)

9. Oon nuorempana asunut muutaman kuukauden perhekodissa. Olin vähän villi tapaus, ja 7-luokan alussa siirryin sitten sinne vähän rauhoittumaan. Kotiinpäästyä jouduin vaihtamaan koulua, ja taisi tuo pk-jaksokin vähän rauhoittaa. 8-luokalla tapasin sitten Eemin jonka jälkeen musta tuli viimeistään (kai) ihan kunnon kansalainen.

10. Puren kynsiä. Oon purrut niin kauan ku muistan. Tapa on mun mielestä tosi oksettava, ja sormetkin aivan hirveen näköset. Oon yrittänyt monesti lopettaa ja muutaman kerran oon saanutkin kasvatettua pitkät kynnet, mutta aina jossain vaiheessa oon sortunut uudestaan. :(

11. Rakastan suihkua. Voisin istua siellä tunti tolkulla, mutta ikävä kyllä meidän vesivaraaja ei oo samaa mieltä kun jo puolen tunnin jälkeen laittaa kylmää vettä tulemaan. :( Ennen Elean syntymää saatoin pakata suihkukamat ja lähteä äitille suihkuun, koska sieltä tulee tosi kuumaa vettä ja siellä voi olla niin kauan ku huvittaa.

•••

Johannan kysymykset mulle:

1. Pidätkö mielummin villapaitapäivän vai lähdetkö shoppailemaan? 
-Lähden shoppailemaan, koska en ikinä jaksais istua koko päivää kotona.

2. Onko sinulla jotain tapoja, joita ilman et voi mennä nukkumaan? 
-Kerään Elean lelut, ja muutenkin siivoan että aamulla on kiva herätä.

3. Mitä ruokaa voisit syödä viitenä päivänä viikossa?
-Nakkikeittoa, nakkikastiketta tai kaalilaatikkoa. (Viimenen on muuten testattu.)

4. Oletko jännittäjä? Miksi?
-Ehkä vähän, enkä oikeestaan tiiä että miks. Tämmönen hölmö oon.. :D

5. Mitä (esinettä tai tavaraa) ilman et voisi elää?
-Puhelinta ja nettiä.

6. Mitä asiaa et tekisi edes miljoonasta eurosta?
-En antais lapsia tai Eemiä pois, en tappais ketään. Varmaan olis muitakin..

7. Meikkaatko joka päivä? Miksi? 
-En enää jaksa. Ennen meikkasin kyllä, sen takia koska se on mun mielestä mukavaa. Välillä harmittaa kun enää ei jaksa, ja ehkä hävettääkin..

8. Oletko ollut lääkärissä viimeisen vuoden aikana? Miksi?
-Oon. Ainakin nämä raskausajan lääkärit ja umpisuolen tulehdus. 

9. Mitä uskot tapahtuvan kuoleman jälkeen, vai tapahtuuko mitään? 
-En tiedä. Haluaisin uskoa että ihminen pääsee sinne taivaaseen mistä on aina hehkutettu..

10. Kahvi vai tee? Miksi?
-Kahvi. En jaksa läärätä niitten teepussien jne. kanssa, kahviin ei tarvi laittaa sokeria ja on se ehkä vähän parempaakin. 

11. Onko sinulla paheita? Mitä?
-Tupakointi. :(

•••

Mulla meni niiiiin kauan kyllä saada vastaukset joka kohtaan, että huijaan vähäsen ja jatketaan noilla Johannan kysymyksillä.. ;D Eli kysyn haastetuilta ne samat. Ja haastan jokaisen mun lukijan, joka blogia kirjoittaa! :)

3 kommenttia:

  1. Hihi, hyviä vastauksia! Mulla meni ton tekemiseen varmaan yks ja puol tuntia!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sama homma! :D Ajattelin että tää on semmonen nopee juttu :D

      Poista
  2. Ihanat vastaukset! :) -heidi

    VastaaPoista