22 joulukuuta, 2013

Rakas Joulupukki

Facebookista on saanut taas lukea paljon erilaisia mielipiteitä siitä, kuinka paljon lahjoja on lapselle sopivasti. Mielipiteitä on varmasti niin monta kuin ostajaakin, ja tämä on ehkä taas semmonen aihe mistä on niin turha kenenkään kanssa väitellä. Osa kauhistelee lahjojen määrää, toiset harmittelee kun ei ole varaa ostaa lapsille kuin muutama paketti. "Joulussa tärkeintä on yhdessäolo ja tunnelma" - fraasia kuulee joka toisen suusta, niiden samojen ihmisten jotka valittavat toisten ostavan liikaa lahjoja. Sen enempää kantaa ottamatta voin kertoa että ite ainakin oon shoppaillu aivan hyvällä omallatunnolla ja maanantaina aion hieman vielä jatkaa. :)


Eihän Elea joulusta tai lahjoista varmasti vielä paljoa ymmärrä, mutta kyllä tuolla kaapin päällä muutama paketti odottaa. Lelut meillä on tuntunut käyneen jo suurin osa vähän liian tylsiksi noin isolle tytölle, joten niitä oon ostellut. Mun mielestä oikeesti ihan tarpeellisia juttuja, eikä mitään järkyttävää määrää. Oon pari kuukautta seuraillu mistä Elea vois tykätä ja mitkä lelut esim. kylässä kiinnostaa, ja nyt sitten kävin semmosia ostamassa paketteihin. Vaikka lelut ehkä vähän krääsää onkin, niin mun mielestä tämä meni just hyvin näin ja tavallaan sain kaks hommaa hoidettua yhdellä kertaa kun nuo vauvalelut olis pitänyt vaihtaa isojen tyttöjen juttuihin muutenkin. 

Muutenkin rakastan lahjojen paketointia ja antamista! Tyhmää on vaan se, että tykkäisin hirveesti antaa jotain mukavaa ja yllättää, mutta oon tosi huono keksimään mitään lahjaideoita. Maanantaina pitää siis lähteä hoitamaan viimeiset lahjostokset. Pakettiin pitäis jotain löytää vielä ainakin kummipojalle, parille ystävälle, ja Eemille. 

Eemin lahja on joka vuosi samanlainen ongelma. En keksi yhtään mitään alle miljoonan euron arvosta mistä Eemi vois tykätä. Tänä vuonna oon ehkä keksinyt ainakin jotain, joten toivotaan että osuis oikeaan. :) 

Kuten aikasemmin jo kirjoittelin, joulupukki on mulle jo pari pakettia tuonut etukäteen. Johanna Kurkelan levy, ja se onkin soinut lähes joka päivä. Lisäksi olin toivonut tuon Manducan kantorepun lahjaksi, ja senkin sain. Käyttöön sekin on jo päässyt, kun Eemin selässä Elea viihtyy tosi hyvin. Lisäksi mun "toivelistalla" on hajuvesi, jonka toivon Eemiltä joka vuosi. :D Kyllä se yleensä jotain muutakin on tuonut, mutta en kyllä muuta osaa odottaa. Tosin mulla on tuo "äitikoru", jossa on kaksi sydäntä (toinen kuvastaa mua & Eemiä, toinen Eleaa). Ollaan vähän jo sovittu, että nyt kun siihen pitäis taas uusi sydän saada, niin Eemi vähän niinku joululahjana vaihtaa ne kaikki. Pikkusen erilaisiin, niin saan niihen kaiverruttaa sitten lasten nimet kun vauvan ristiäiset on pidetty.

Eihän se joulun idea munkaan mielestä ne lahjat ole, vaikka niitä tykkäänkin antaa. Ite rakastan kaikkia ihania jouluvaloja, joulukortteja, ruokaa,  ja ylipäätänsä sitä tunnelmaa. Odotan innolla jo seuraavia jouluja kun lapset on isompia ja niiden kanssa saa sitten joulua laittaa ja viettää.

Vielä pari päivää aikaa jouluun, kerkeisköhän sitä saada vielä sen rakkaimman lahjan syliin ennen sitä? ♥



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti