25 toukokuuta, 2014

Päivä kotona

Koko piiiitkä päivä pelkästään kotona.

Eemi on tehnyt remonttia pihalla kuten joka päivä viimeaikoina. Meidän auto meni rikki, ja ollaan lasten kanssa oltu jumissa täällä. Normaalisti me käydään aamupäivästä jossain kylässä, kaupungissa, kaupassa, kävelyllä, tai joku tulee meille. Miten mua ärsyttikään aamulla herätä siihen todellisuuteen että ei oo autoa ja pyörällä ei pitkälle uskalla lähteä mustien pilvien takia. 

Päivä on ollut oikeestaan ihan mukava. Ollaan otettu ihan rennosti. Vila nukkui jo toisena päivänä peräkkäin 3-tuntiset päikkärit ilman mua yläkerrassa. Elea on kulkenut päivän pelkässä vaipassa ja molemmilla meillä on hiukset vielä laittamatta. Ollaan makoiltu vierekkäin sohvalla ja luettu kirjoja, katseltu vanhoja kuvia ja videoita kännykästä, ja leikitty. Ruoan olin tehnyt jo eilen valmiiksi ja jälkkäriksi syötiin kakkua jota otin eilisistä juhlista mukaan. Vila on ollut oikein tyytyväinen ja ihana itsensä. Eemi lähti kauppaan, mikä yleensä on mun homma, kirjoitin vaan listan mukaan. Kohta pääsen kanasalaatin ja mansikkarahkan tekoon, ja vähän myöhemmin aiotaan Elean kanssa käydä vielä saunassa. Unohdin kauppalistasta kisakatsomoherkut, joten niitä täytyy varmaan vielä käydä hakemassa.


Päivän kruunaa Suomen peli, joka mun on katsottava vaan olosuhteiden pakosta. En oo mikään jääkiekkoihminen, mutta kyllähän kultapeli on pakko nähdä.

Niin, kaikenkaikkiaan oikein mukava päivä. Ehkä tämä kotonaolo ei ookkaan niin kamalaa. Katsotaan kauan auto on rikki, ja oonko niiden päivien jälkeen vielä samaa mieltä.. ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti